zaterdag 22 november 2008

Recept: Chocoladevla

Voor aanstaande donderdag staat er chocoladevla op het menu. Chocoladevla koop je toch gewoon in de supermarkt? Soms gewone chocoladevla en anders wel die ander varianten zoals slagroom-chocoladevla (nog meer calorieën) of een dubbelvla. Maar blijkbaar is het niet zo moeilijk om het zelf te maken volgens Corrie van Donselaar-Dijksterhuis. De ingrediënten voor de chocoladevla worden geen ware zoektocht in de supermarkt, de meesten staan gewoon standaard in het keukenkastje.  

Ingrediënten lijstje:
500 ml melk (volle melk neem ik aan)
15 gram maïzena
10 gram cacaopoeder
60 gram suiker

Hoe maak je de chocoladevla?
Breng 375 ml melk aan de kook. Meng de rest van de melk (125 ml) met de maïzena en cacaopoeder. Roer dit goed tot het een papje wordt. Meng dit maïzenapapje met de hete melk zodat dit kan binden. Roer de suiker er door. Roer tot je geen suikerkristallen meer ziet. Laat de chocoladevla eerst op kamertemperatuur afkoelen en zet het vervolgens afgedekt in de koelkast zodat het echt koud kan worden.

Eigenlijk best makkelijk lijkt me. Maar zou ik er wel tijd voor hebben donderdagavond? Het is wel snel te maken maar dat afkoelen duurt wel lang denk ik. Ik ben dan ook geen huisvrouw die precies om 5 uur het eten op tafel heeft staan.

Geen opmerkingen: