donderdag 20 november 2008

Waarom dit boek?

Dat is wat ik me nu afvraag na het bladeren door het boek? Had ik niet beter zo'n oude editie van 'Wannee' kunnen kiezen en stiekem de laatste editie ernaast kunnen gebruiken?

De reden dat ik 'Kookboek voor Iedere Dag' heb gekozen omdat het handig leek dat alle dagen van het jaar qua recepten helemaal werden 'voorgeschreven' door de auteur en ja wat at je in de woelige jaren 60? Ik bestond toen nog niet op deze aardkloot. 

Maar dan ga je bladeren, zie je de recepten en lees je sommige ook daadwerkelijk en dan zijn het soms drie recepten door elkaar en heb je ooit gehoord van 'rodgrodola' of 'watergruwel' en wat zijn 'turfjes' en wat is 'Klapstuk'? Het zal een lange speurtocht worden op internet en door naslagwerken als 'De dikke van dam', 'Larousse' en 'Over eten en koken' worstelen. Zou ik ook nog verplicht alle kookprogramma's op tv moeten volgen waarbij het ook maar enigszins over 'vergeten groenten' gaat? Met een beetje bloggen over 'food' houd je dus kennelijk geen tijd meer over...

Geen opmerkingen: